دبیر ستاد فضایی و حمل ونقل:

بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می دهیم

بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می دهیم

به گزارش بیست و یكم دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می دهیم.



به گزارش بیست و یكم به نقل از معاونت علمی و فناوری، توانایی ساخت هواپیما و تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری دو روی سكه صنعت هوایی هستند. همه كشورهایی كه صنعت توسعه یافته و پیشرفته هوایی دارند، این دو وجه مهم را در كنار هم دیده و به آن پرداخته اند. در ایران هم كه قبل از انقلاب یك واردكننده صرف بود اقداماتی برای بومی سازی این صنعت در ایام جنگ شروع شد. تداوم این تلاش ها به سال ۹۹ رسید. سالی كه توسط ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی مقرر است در كشور شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.
توسعه صنعت تعمیرات اساسی هواپیما در كشور یكی از پروژه های ملی است كه مورد توجه متولیان این حوزه قرار دارد. هرچند كه این صنعت رو به رشد جهانی در ایران چندان مجال توسعه نداشته و در این سال ها نتوانسته در جایگاه درستی بایستد. اما به مدد توان دانش بنیان های جوان كشورمان مقرر است، سالجاری را با خبرهای خوبی در این عرصه به اتمام برسانیم.
كاری كه با عنایت به تحریم های موجود و عدم سرویس دهی های بین المللی برای ایران یك لزوم انكارناپذیر است و چاره ای جز تأمین نیازهای داخلی با توانمندی های بومی نداریم. این مهم ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی را بر آن داشت تا با استفاده از ظرفیت های دانش بنیانی در كشور، امكان تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری در كشور را فراهم آورد.
این صنعت رو به رشد جهانی، بازار گسترده و سوددهی هم دارد كه می تواند به رونق اقتصادی كشور و كاهش ارزبری هم كمك نماید.
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی اظهار داشت: یكی از مهم ترین اولویت های سال جاری این ستاد روی توسعه این صنعت متمركز است و برای تحقق آن از شركت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و متخصصان داخلی بهره می گیرند.
وی با تاكید بر اینكه بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می دهیم، اضافه كرد: این صنعت سودآوری زیادی برای كشور دارد و با عنایت به ظرفیت ها و توانمندی هایی كه در داخل كشور وجود دارد می توانیم در این عرصه به خودكفایی برسیم و اقتصاد كشور را هم توسعه دهیم.

1399/01/19
23:21:12
5.0 / 5
2953
تگهای بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می دهیم: دانش بنیان , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
بیست و یکم