تسلا مدعی شد

سایبرتراك زورآزمایی با وانت افسانه ای آمریكایی را به راحتی برنده شد بعلاوه فیلم

سایبرتراك زورآزمایی با وانت افسانه ای آمریكایی را به راحتی برنده شد بعلاوه فیلم

بیست و یكم: تسلا به جهت اینكه نشان دهد سایبرتراك جدید این شركت از هر لحاظ بی نقص است، این وانت آینده نگرانه و عجیب را به زورآزمایی با وانت معروف آمریكایی چند دهه گذشته یعنی فورد اف 150 فرستاد.


به گزارش بیست و یكم به نقل از ایسنا، شركت تسلا طی ویدئویی از زورآزمایی وانت سایبرتراك و فورد اف ۱۵۰ ادعا نمود كه وانت افسانه ای آمریكایی توان رقابت با این "قهرمان تازه وارد" را ندارد.
در این آزمایش خودروی سایبرتراك تسلا دو موتوره در حال كشیدن فورد f-۱۵۰ شركت فورد است. شاید یكی از دلیلهای تسلا این باشد كه به كاربران بگوید خودروی او از لحاظ قدرت قابل مقایسه با خودروی فورد نیست چونكه فورد رقیب اصلی سایبرتراك شمرده می شود.
سایبرتراك، ششمین خودرو تسلا از زمان تأسیس این شركت در سال ۲۰۰۳ است. این خودرو می تواند رقیب سرسختی برای وانت فورد سری-اف(Ford F-Series) كه بیشتر از ۴۰ سال در ایالات متحده پرفروش ترین وانت بوده است و وانت "شورلت سیلورادو"(Chevrolet Silverado) شركت آمریكایی شورلت باشد.
با مقایسه مشخصات دو خودرو متوجه میشویم كه توان موتور بنزینی فورد اف ۱۵۰ معادل ۴۵۰ اسب بخار و تسلا سایبرتراك ۸۰۰ اسب بخار است. همین طور خودروی سایبرتراك ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند وزن دارد و وزن خودروی فورد ۶۱۰۰ تا ۷، ۰۵۰ پوند است.
ارزان ترین نسخه سایبرتراك دارای یك موتور متحرك و دیفرانسیل عقب(rear wheel drive) است و با هر بار شارژ قادر به درنوردیدن مسافتی حدود ۲۵۰ مایل (۴۰۲، ۳۳۶ كیلومتر) است و ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار قیمت دارد. نسخه بالاتر این خودرو مجهز به دو موتور متحرك است و قیمت آن ۴۹ هزار و ۹۰۰ دلار است و با هر بار شارژ قادر به درنوردیدن مسافتی در حدود ۳۰۰ مایل(۴۸۲، ۸۰۳ كیلومتر) است.


نسخه سه موتوره این خودرو نیز با هر بار شارژ قادر به درنوردیدن مسافتی در حدود ۵۰۰ مایل(۸۰۴، ۶۷۲ كیلومتر)است و قیمت آن ۶۹ هزار و ۹۰۰ دلار است. ماسك اظهار داشت كه سایبرتراك نسخه قیمت پایین تك موتوره می تواند در كمتر از ۶.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت(۹۶، ۵۶۰۶ كیلومتر) برسد. سایبرتراك نسخه دو موتوره می تواند در ۴.۵ ثانیه به این سرعت برسد و سایبرتراك سه موتوره نیز می تواند در ۲.۹ ثانیه به این سرعت برسد. ظرفیت بكسل برای نسخه تك موتور این وانت حدود ۷۵۰۰ پوند، موتور دوگانه در حدود ۱۰ هزار پوند و موتور سه گانه حدود ۱۴ هزار پوند است. این شركت اعلام نمود بنابر برنامه ریزی ها عرضه این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

چكش مقصر شكستن شیشه بود
۲۲ نوامبر شركت "تسلا" از اولین وانت برقی خود رونمایی نمود اما مراسم رونمایی این خودرو چندان بی حاشیه هم نبود چونكه در این مراسم تسلا به منظور تست استواری این خودرو دو عملیات انجام داد كه بعد از آن "ایلان ماسك" به صورتی شرمنده شد.
"ایلان ماسك"(Elon Musk) مدیر عامل شركت تسلا ۲۲ نوامبر طی رویدادی در لس آنجلس، از اولین وانت برقی این شركت به نام "سایبرتراك" (Cybertruck) رونمایی نمود. در اواسط مراسم به منظور تست تحمل ضربه، طراح این خودرو یك چكش بزرگ برداشت و به بدنه خودرو ضربه زد و بعد از آن همه شگفت زده شدند چونكه بدنه این خودرو به حدی محكم بود كه هیچ آسیبی ندید اما در دومین آزمایش كه پرتاب یك توپ فلزی به سمت شیشه این خودرو بود، همه شوكه شدند چونكه بعد از پرتاب گلوله شیشه خودرو ترك برداشت اما گوی فلزی وارد خودرو نشد و این در حالی بود كه قبل از این، ماسك ادعا كرده بود كه این وانت در مقابل یك اسلحه دستی ۹ میلی متری ضد گلوله است.
حال بعد از چند روز از گذشت این ماجرا ایلان ماسك در حساب كاربری خودر در توئیتر ادعا كرده است كه آنها نمی بایست این دو آزمایش را پشت سرهم انجام می دادند و اگر آزمایش اول كه كوبیدن چكش بر بدنه بود را نخست انجام نمی دادند هیچ گاه شیشه سایبرتراك آزار نمی دید. ماسك اظهار داشت: اشتباه ما این بود كه آزمایش پرتاب توپ فلزی را بعد از آزمایش ضربه چكش انجام دادیم و این مساله سبب شد تا شیشه های این خودرو ترك بردارند اگر ما آزمایش پرتاب توپ فلزی را نخست انجام می دادیم هیچ گاه این اتفاق نمی افتاد.


كاربران خیلی از ایلان ماسك درباره این رخداد حمایت كردند و یكی از آنها در توئیتر نوشت: نگران نباش ایلان من دلیل اصلی شكستن شیشه ها را می دانم. شما باید آزمایش پرتاب توپ فلزی به شیشه را قبل از آزمایش ضربه چكش به بدنه انجام می دادید كه روز گذشته ایلان ماسك نیز در حساب كاربری خود در توئیتر در پاسخ به این كاربر نوشت: آره درست میگی. ضربه ای كه چكش به بدنه خودرو وارد كرد سبب شد بعد از ضربه توپ فلزی به شیشه، این شیشه ترك بردارد. حق با تو بود ما می بایست آزمایش پرتاب توپ فلزی را قبل از آزمایش ضربه چكش انجام دهیم. دفعه بعدی این كار را انجام خواهم داد.
ماسك به همین دلیل به جهت اینكه به افراد سراسر جهان نشان دهد شیشه های این خودرو بسیار مستحكم هستند ویدویی منتشر نمود كه در آن "فرانز ون هولژوآسن" (Franz Von Holzhausen)طراح اصلی خودرو های تسلا قبل از رونمایی از این خودرو به شیشه آن توسط توپ فلزی ضربه زد اما شیشه هیچ تركی برداشت.
نكته قابل ذكر این است كه بعد از رونمایی از محصول جدید ارزش سهام خودروسازی تسلا در بازارهای بورس كم شد. قیمت هر سهم این شركت كه در بورس وال استریت عرضه می شود در آخرین دور از معاملات با ۶.۱۴ درصد كاهش به ۳۳۳.۰۴ دلار رسید.
با وجود همه این مسائل شركت تسلا اعلام نمود كه بعد از رونمایی تا حالا ۲۰۰ هزار دستگاه از آنرا سفارش گرفته است. این وانت برقی منحصر بفرد از همان آلیاژ فولادی ساخته شده كه برای ساخت موشك "استارشیپ"(Starship) شركت "اسپیس ایكس"(SpaceX) مورد استفاده قرار گرفته است و در رویدادی كه برای رونمایی از این وانت الكتریكی برگزار شد، آزمایشاتی كه روی بدنه آن صورت گرفت استواری بدنه آن در مقابل ضربه چكش را اثبات كرد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/09/05
20:39:15
5.0 / 5
4062
تگهای سایبرتراك زورآزمایی با وانت افسانه ای آمریكایی را به راحتی برنده شد بعلاوه فیلم: آزمایش , دستگاه , شركت , كاربر
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیست و یکم