با ارتقا سیستم جدید؛

نیسان انتشار دی اكسید كربن خودروهایش را می كاهد

نیسان انتشار دی اكسید كربن خودروهایش را می كاهد

به گزارش بیست و یکم شرکت نیسان اعلام نمود سیستم هیبریدی خودروهایش را ارتقا می دهد و بازده حرارتی آنرا به ۵۰ درصد می رساند تا از انتشار دی اکسید کربن بکاهد.


به گزارش بیست و یکم به نقل از انگجت، نیسان اعلام نمود در نسل بعدی فناوری هیبریدی e-Power خود به ۵۰ درصد بازده حرارتی دست یافته است. طبق گزارشی جدید بازده حرارتی بیشتر موتورهای بنزینی نوین حدود ۴۰ درصد است. به عبارت دیگر ۴۰ درصد از انرژی که این موتورها با سوزاندن سوخت تولید می کنند به حرکت تبدیل می شود. بقیه انرژی بوجود آمده به شکل گرما و گازهای گلخانه ای هدر می رود. بدین سان فناوری نوین نیسان به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای منجر خواهد شد. این خودروساز در اصل با توسعه سیستم e-Pwer توانسته بود به بازده حرارتی بالاتری برسد، چونکه این سیستم مانند موتورهای بنزینی معمول کار نمی نماید. به صورت دقیق تر سیستم مذکور خودرو را به کار نمی اندازد و در عوض مانند یک ژنراتور برق مخصوص برای فناوری پیشرانه الکتریکی عمل می کند. این بدان معنا است که موتور در تمام مدت فعالیت بیشترین بازده را خواهد داشت بدین سان سوخت بهتر می سوزد. توشیهیرو هیرای نایب رییس ارشد بخش مهندسی خودروی برقی و پیشرانه نیسان در اینباره می گوید: ۵۰ سال طول کشید تا بازده حرارتی موتورهای معمولی از ۳۰ به ۴۰ درصد برسد. اما ما با سیستم e-Power طی چند سال این بازده را به ۵۰ درصد رساندیم. نیسان قبلاً اعلام نمود تا اوایل ۲۰۳۰ میلادی یک نسخه برقی از تمام مدلهای جدید خود در بازارهای بزرگش عرضه می کند و امیدوار است تا ۲۰۵۰ میلادی انتشار گازهای گلخانه ای توسط خودروهایش را متوقف نماید.

1399/12/11
14:54:15
0.0 / 5
234
تگهای خبر: تولید , سیستم , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
بیست و یکم