اپل تسلا را به یك دهم قیمت از من نخرید!

اپل تسلا را به یك دهم قیمت از من نخرید!

بیست و یکم اپل تسلا را به یک دهم قیمت از من نخرید!


به گزارش بیست و یکم به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، "ایلان ماسک" می خواسته شرکت تسلا را به قیمت یک دهم ارزش فعلی آن در سال 2017 بفروشد، اما شرکت اپل پیشنهاد او را رد کرده است.
طبق توئیت روز گذشته "ایلان ماسک"، وی یک مرتبه تلاش کرده شرکت تسلا را در تاریک ترین روزهای عرضه خودروی "تسلا مدل 3" به شرکت اپل بفروشد، اما "تیم کوک" مدیرعامل شرکت اپل از پذیرفتن این پیشنهاد خودداری کرده است.
به نظر می آید که "ایلان ماسک" در واکنش به اعلام اخیر شرکت اپل در خصوص قصد این شرکت برای ساخت و فروش خودرو های خودران کاملاً برقی این مورد را فاش کرده است.
وی می گوید: من در تاریک ترین روزهای عرضه "مدل 3" با "تیم کوک" تماس گرفتم تا در مورد احتمال خریداری تسلا توسط اپل(با یک دهم ارزش فعلی) بحث کنم، اما او از شرکت در جلسه مشترک خودداری کرد.
این مورد به زمانی برمی گردد که شرکت تسلا تمام تلاش خویش را روی افزایش تولید سدان "مدل 3" گذاشته بود و یک قدم تا ورشکستگی و سقوط کامل در سال 2017 فاصله داشت. تسلا از این وضعیت جان سالم به در برد و با ساخت شاسی بلند "مدل Y" و وانت عجیب و جالب معروف به "سایبرتراک" رونق گرفت.
این در شرایطی است که شرکت اپل پنج سال قبل را به پرداختن به ایده ورود به دنیای وسایل نقلیه خودران و تمام برقی سپری کرده است. اما تا روز گذشته تصور می شد که تمرکز اپل بر توسعه نرم افزارهای جدید و فناوری های مختلف برای خودرو های خودران باشد تا آنها را به شرکتهای دیگر بفروشد، در حالیکه روز گذشته به نقل از یک منبع مطلع اعلام گردید که اپل می خواهد خودش خودروی خودران برقی تولید نماید.
یکی از علل تلاش مضاعف اپل در این امر، پیشرفت بالقوه آن در دستیابی به موفقیت در توسعه باتری ها است. به گزارش رویترز، اپل متعهد شده است که یک باتری لیتیوم آهن فسفات را در مقیاس جمع و جورتر تولید نماید که می تواند در بسته باتری های خودرو های برقی استفاده گردد که علاوه بر ظرفیت بیشتر نسبت به باتری های کنونی، سبب کاهش وزن خودرو هم می شود.
البته "ماسک" روز گذشته خاطرنشان کرد که تسلا الان از باتری های فسفات آهن در بعضی از خودرو های خود که در چین در دست ساخت است، استفاده می نماید.
وی در واکنش به خبر ورود اپل به عرصه تولید خودرو های خودران برقی اظهار داشت: خوب است که اپل در حال حرکت و سرمایه گذاری در این راستا است. اما خودرو ها نسبت به تلفن های همراه یا ساعتهای هوشمند بسیار پیچیده هستند.
هیچ کس نمی تواند بگوید "کوک" و اپل بهتر از "ایلان ماسک" تسلا را اداره می کردند. شرکت تسلا به رغم اخراج نیمی از کارمندان خود در آوریل سال 2020 در بین همه گیری جهانی بیماری کووید-19 و از سرگیری تولید خودرو با وجود اعمال قرنطینه و تعطیلی در کالیفرنیا در ماه مه، شاهد افزایش چشم گیر قیمت سهام خود است. ازاین رو حداقل می توان گفت از نظر سودآوری شاید بهتر شد که "ماسک" تسلا را به اپل نفروخت.



1399/10/03
21:15:37
5.0 / 5
229
تگهای خبر: اپل , باتری , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
بیست و یکم