محققان توصیه كردند:

والدین جداسازی كودكان كرونایی را جدی بگیرند

والدین جداسازی كودكان كرونایی را جدی بگیرند

خراسان رضوی باآنكه افراد مسن و كسانی كه دارای مشكلات زمینه ای سلامتی هستند بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری قرار دارند، اما كودكان و بزرگسالان نقش بیشتری در انتشار ویروس دارند چونكه بیشتر آنان علایم خفیف و یا كووید ۱۹ بدون علایم را تجربه می كنند.


به گزارش مدیکال نیوز، تحقیق جدید کالج کینگ لندن، درک والدین از علایم مشابه کووید‑۱۹ در فرزندان و نگرش آنان نسبت به جدا کردن کودکان از دیگران را در خانه در صورت علامت دارشدن بررسی نموده است. این گروه دریافته است، والدین به دنبال یافتن قطعی ترین علایم بروز این بیماری در کودک خود هستند به این مفهوم که بیشتر تمایل به عادی انگاشتن علایم دارند تا مجبور به جدا کردن کودک از دیگران نشوند.
در این تحقیق، داده ها از ۳۰ مصاحبه تلفنی نیمه ساختاریافته با والدین کودکان بین چهار تا ۱۸ سال به دست آمده است. در مصاحبه، علایم شناخته شده کووید‑۱۹ شامل سرفه و تب مداوم بود. بعد از ماه مه، علایم دیگری مانند از دست دادن چشایی و بویایی هم افزوده شد.
نتایج این تحقیق شامل چهار مضمون در ارتباط با انتساب علایم است: "عادی سازی علایم "، "اشتباه در فهم علایم "، " بررسی دمای بدن " و "علائم برای ما طبیعی نیست. "
این گروه دریافت که والدین در صورت افزایش درجه حرارت یا علایم غیرمعمول، حساسیت بیشتری برای جداسازی کودک از دیگران دارند و علایم کووید-۱۹ را بیشتر نشان می دهند. درواقع وقتی علایم خفیف بود، نگرانی کمتری داشتند و حدودا جداسازی صورت نمی گرفت.
در این تحقیق، چهار مضمون هم مشاهده شد که شامل "جلوگیری از تماس کودکان دشوار است "، "جداسازی در زمان قرنطینه "، " فضای محدود "و " تهیه غذا و انجام کارهای ضروری منزل" بودند.
والدین معتقدند جدا کردن خود از دیگران در خانه، بخصوص فرزندان و خصوصا فرزندان خردسال کار دشواری است چونکه آنان مفهوم جداسازی و قرنطینه را نمی فهمند و مرزهای موردنیاز آنرا نمی شناسند.
علاوه بر این، بعضی از والدین گفتند که جداسازی دشوار می باشد چونکه آنان باید به تهیه غذا و مایحتاج خانواده بپردازند. همینطور والدین گفتند که جداسازی در فضاهای کوچک مانند آپارتمان دشوار می باشد بخصوص زمانی که اتاق های خانه بین چند نفر مشترک باشد و خانواده هایی که تعداد اعضای خانواده بیشتر است اقدامات جداسازی برای آنان سخت تر است.
این تحقیق پیچیدگی ها در درک علایم و انزوای خانگی را برجسته می کند. محققان پیشنهاد کردند با عرضه راهنمایی بهتر در مورد علایم موردنیاز برای اقدام جداسازی، چگونگی جلوگیری از عفونت در خانه و کمک به خانواده ها در خرید مایحتاج آنان می توان بر این چالش ها غلبه کرد.
این تحقیق بعنوان پیش چاپ در سرور medRxiv منتشرشده است.




منبع:

1399/08/24
22:45:15
5.0 / 5
978
تگهای والدین جداسازی كودكان كرونایی را جدی بگیرند: محقق
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
بیست و یکم