معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد

زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد

به گزارش بیست و یکم، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تدوین و طراحی زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت متشکل از بخش های آموزش، نوآوری، تحقیق و توسعه، غذا و دارو و بازاریابی و فروش اطلاع داد.


به گزارش بیست و یکم به نقل از معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان این مطلب اظهار داشت: سال 1401 با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شد و معاونت تحقیقات و فناوری در این دوره و حتی پیشتر از آن تمام توان خویش را در زمینه توسعه و ارتقای تحقیقات کاربردی و پاسخگو به نیاز جامعه از راه برقراری ارتباط میان دانشگاه صنعت و جامعه به کار گرفته است. وی به شناسایی مولفه های موثر بر تجاری سازی یافته های پژوهشی حوزه سلامت تصریح کرد و عنوان کرد: جهت مرجع شدن در زمینه نوآوری و فناوری، زنجیره ایده تا فروش محصول طراحی شده است. در اولین مرحله آموزش قرار دارد که هدف تشویق به مساله محوری و عرضه راهکار برای موضوعات سلامت جامعه است. مهم ترین اقدامی که برای این مساله باید لحاظ شود به روز کردن برنامه تحصیلی مبتنی بر محصول محوری است. پناهی مرحله بعدی زنجیره نوآوری است. توسعه گفتمان خلاقیت و ثروت آفرینی که از راه ارتباط مراکز تحقیقاتی با مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری و شتابدهنده ها امکان پذیر می شود. وی با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه مرحله دیگر زنجیره ایده تا محصول است اظهار داشت: که تقویت زیرساخت ها جهت مداخلات بالینی را می طلبد. بروزرسانی استانداردها و نظارت بر اجرای دقیق مداخلات ICH، حرکت به سمت مطالعات بالینی چند مرکزی و کاهش تعارض منافع همچون راهکارهایی است که این مسیر را هموار می سازد. معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گام بعدی را افزایش بهره وری فرآیندهای سازمان غذا و دارو دانست و خاطرنشان کرد: به روز رسانی فرآیندها و تسریع آنها بخش بزرگی از زنجیره را تأمین کند. چونکه هم اکنون هم فرآیندهای پیچیده سازمان غذا و دارو برای شرکت ها مسائلی را به دنبال داشته است ازاین رو مشخص کردن مسیر شفاف با این سازمان به منظور توسعه صادرات محصولات و خدمات سلامت راهگشا خواهد بود. وی مرحله نهایی را بازاریابی و فروش دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راه های کمک به شرکتهای دانش بنیان پشتیبانی از تولیدات و عرضه محصولات دانش بنیان در بازارهای داخلی و خارجی است. یاری رساندن به این شرکت ها جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی و آموزش نحوه صحیح عرضه و به نمایش گذاشتن محصولاتشان و همینطور تسریع فرآیندهای بازاریابی در منطقه میتواند موثر باشد. پناهی اظهار داشت: رضایت مشتری خط پایان این زنجیره است که تحقیقات و فناوری سلامت را به سمت پاسخگویی اجتماعی هدایت می کند. وی راهکارهایی برای توسعه فناوری ها و نوآوری های سلامت و نحوه به کارگیری آنها را بیان کرد و اضافه کرد: تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علوم داده و پزشکی شخصی سازی شده بدون شک آینده صنعت و اقتصاد سلامت دنیا را در دست خواهد داشت و ازاین رو شرکتهای توانمند ایرانی هم نباید از سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید غفلت کنند. وی ادامه داد: در این راه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مأموریت هایی را در حوزه درمان ها و محصولات نوین پزشکی بر مبنای ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی واگذار کرده است.

1402/01/24
17:16:39
0.0 / 5
444
تگهای زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد: آموزش , استاندارد , پژوهش , تحقیقات
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
بیست و یکم