بازدید رئیس جهاد دانشگاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

بازدید رئیس جهاد دانشگاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

بیست و یکم: رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در استان البرز، از بانک سلول های انسانی و جانوری؛ بانک میکروارگانیسم ها؛ بانک گیاهی و بانک مولکولی و دیگر بخش های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بازدید نمود.



به گزارش بیست و یکم به نقل از ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی به همراه سرپرست معاونت پژوهش و فناوری و تعدادی از مدیران ارشد این نهاد، در مسافرت به استان البرز از دستاوردهای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) بازدید کرد.

بانک سلول های انسانی و جانوری؛ بانک میکروارگانیسم ها؛ بانک گیاهی و بانک مولکولی همچون بخش های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بود که مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر رضا آذربایجانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در این بازدید با اشاره به این که باتوجه به اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در سال ۱۳۸۶، با فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهاد دانشگاهی پایه گذاری شد، اظهار داشت: هدف اصلی از تأسیس این مرکز ایجاد مرکزی ملی و مرجع بمنظور حفظ و به کارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور و پشتیبانی از کارهای انجام شده و ایجاد هماهنگی لازم است.

وی اضافه کرد: این مرکز ضمن پشتیبانی از مراکز ذخایر زیستی کشور و ایجاد شبکه ملی ذخایر زیستی، در تلاش است تا به مرکزی پیشتاز بمنظور گردآوری، تکمیل، سامان دهی، استانداردسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی برای توسعه دانش، فناوری و افزایش کیفیت زندگی و سلامت و حفظ امنیت غذایی، منابع طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل گردد. هم اکنون بیش از ۵۲ هزار نمونه زیستی در قالب ۲۷ کلکسیون در مرکز ذخیره شده است.







منبع:

1401/09/27
11:22:29
0.0 / 5
533
تگهای بازدید رئیس جهاد دانشگاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران: استاندارد , پژوهش , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بیست و یکم