آیا چین یک تمدن بیگانه را شناسایی کرده است؟

به گزارش بیست و یکم چین می گوید، امکان دارد موفق به شناسایی سیگنال هایی از تمدن های بیگانه شده باشد.

به گزارش بیست و یکم به نقل از ایسنا و به نقل ایندین اکسپرس، بر اساس گزارشی که توسط رسانه دولتی "Science and Technology Daily " منتشر و سپس گزارش و پست های در ارتباط با آن از این سایت حذف شد، چین اعلام نموده که تلسکوپ غول آسای "چشم آسمان"(Sky Eye) این کشور، امکان دارد نشانه هایی از تمدن های بیگانه را شناسایی کرده باشد.
به نقل از این گزارش، با استناد به قول های ژانگ تونجی(Zhang Tonjie)، دانشمند ارشد یک تیم جستجوی تمدن فرازمینی که توسط دانشگاه پکن، رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین و دانشگاه کالیفرنیا برکلی بوجود آمده است، سیگنال های الکترومغناطیسی باند باریک شناسایی شده توسط تلسکوپ "چشم آسمان" با سیگنال های شناسایی شده قبلی تفاوت دارند و تیم درحال بررسی بیشتر آنها است.
مشخص نیست که چرا این گزارش از وبسایت "Science and Technology Daily" که روزنامه رسمی وزارت علوم و فناوری چین است، حذف شده، باآنکه قبل از حذف آن، این خبر در شبکه اجتماعی "Weibo" پخش و توسط رسانه های دیگر همچون رسانه های دولتی منتشر گردید.
به گفته ی "ژانگ" در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰، تلسکوپ "چشم آسمان" که در استان "گوئیژو"(Guizhou) در جنوب غربی چین قرار دارد و قطر آن ۵۰۰ متر است، جستجوی حیات فرازمینی را شروع کرد. بر طبق این گزارش، این تیم در سال ۲۰۲۰ هنگام پردازش داده های جمع آوری شده در سال ۲۰۱۹، دو مجموعه سیگنال مشکوک را شناسایی نمودند و سیگنال مشکوک دیگری را در سال ۲۰۲۲ از داده های در ارتباط با رصد سیارات فراخورشیدی کشف کردند.
به گفته "ژانگ"، تلسکوپ "چشم آسمان" چین حساسیت بالایی در باند رادیویی با فرکانس پایین دارد و نقش مهمی در جستجوی تمدن های بیگانه ایفا می کند.
او افزود که این سیگنال های مشکوک می توانند نوعی تداخل رادیویی باشند و باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند.

1401/03/26