تناسب اندام می تواند خطر مبتلاشدن به آلزایمر را کم کند

تناسب اندام می تواند خطر مبتلاشدن به آلزایمر را کم کند

بیست و یکم: بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان میدهد افرادی که تناسب اندام بیشتری دارند، کمتر در معرض مبتلاشدن به آلزایمر قرار می گیرند.


به گزارش بیست و یکم به نقل از ایسنا و به نقل از سایتک دیلی، بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان میدهد افرادی که آمادگی جسمانی بیشتری دارند، نسبت به افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.
"ادوارد زمرینی"(Edward Zamrini)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: یکی از یافته های هیجان انگیز پژوهش ما این است که با بهبود تناسب اندام، خطر مبتلاشدن به بیماری آلزایمر کاهش پیدا می کند. بدین سبب مردم می توانند در جهت ایجاد تغییرات و بهبودهای تدریجی در آمادگی جسمانی خود تلاش کنند. ما امیدواریم که این امر با کاهش خطر مبتلاشدن به آلزایمر در سالهای بعد همراه باشد.
این پژوهش، اطلاعات مربوط به ۶۴۹ هزار و ۶۰۵ جانباز نظامی را در پایگاه داده اداره سلامت کهنه سربازان آمریکا مورد بررسی قرار داد که میانگین سنی آنها ۶۱ سال بود و بطور متوسط ۹ سال تحت نظر بودند. آنها در شروع پژوهش، به بیماری آلزایمر مبتلا نبودند.
پژوهشگران، آمادگی قلبی-تنفسی شرکت کنندگان را بررسی کردند. آمادگی قلبی-تنفسی، معیاری است که نشان میدهد بدن چه مقدار اکسیژن را به عضلات منتقل می کند و عضلات می توانند چقدر اکسیژن را طی ورزش جذب کنند.
شرکت کنندگان به پنج گروه، از کمترین تناسب اندام گرفته تا بیشترین تناسب اندام تقسیم شدند. سطح تناسب اندام بر طبق میزان موفقیت شرکت کنندگان در آزمایش روی تردمیل تعیین شد. این آزمایش ظرفیت ورزش کردن را اندازه گیری می کند که بالاترین میزان فعالیت بدنی است که یک شخص قدرت تحمل آنرا دارد. برای افراد میانسال و مسن تر، با پیاده روی تند در بیشتر روزهای هفته، به مدت دو ساعت و نیم یا بیشتر می توان به بالاترین سطح تناسب اندام دست یافت.
هنگامی که پژوهشگران عوامل دیگری را که می توانند بر خطر مبتلاشدن به بیماری آلزایمر تأثیر بگذارند، بررسی کردند، دریافتند افرادی که در بهترین حالت تناسب اندام قرار داشتند، ۳۳ درصد کمتر از افرادی که در گروه کمترین تناسب اندام قرار داشتند، در معرض مبتلاشدن به بیماری آلزایمر هستند. دومین گروه دارای تناسب اندام، ۲۶ درصد کمتر به این بیماری مبتلا شدند؛ در صورتیکه گروه میانی، ۲۰ درصد کمتر و افرادی که در دومین گروه کم تناسب بودند، ۱۳ درصد کمتر از گروهی که کمترین تناسب اندام داشتند، احتمال مبتلاشدن به این بیماری را داشتند.
زمرینی اظهار داشت: این ایده که می توان با افزایش فعالیت، خطر مبتلاشدن به بیماری آلزایمر را کم کرد، بسیار امیدوارکننده است. خصوصاً اینکه درمان های کافی برای پیش گیری از آلزایمر یا توقف پیشروی این بیماری وجود ندارد. ما امیدواریم که بتوانیم مقیاس ساده ای را ایجاد نماییم که بتوان آنرا شخصی سازی کرد تا مردم بتوانند مزایایی را ببینند که حتی پیشرفت های تدریجی تناسب اندام می توانند آنها را عرضه کنند.
محدودیت پژوهش این بود که بیشتر شرکت کنندگان، مردان سفیدپوست بودند. بدین سبب ممکنست نتایج به سایر جمعیت ها قابل تعمیم دادن نباشند.




منبع:

1400/12/11
08:40:59
0.0 / 5
635
تگهای تناسب اندام می تواند خطر مبتلاشدن به آلزایمر را کم کند: آزمایش , پژوهش , سایت , شركت
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
بیست و یکم