در گزارش بیست و یكم اعلام شد؛

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط مترو

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط مترو

به گزارش بیست و یکم مدیر پروژه سیستم رانش  قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت اظهار داشت: حالا قطار ملی در مرحله تست نهایی یا تست گرم است که پس از پاس شدن این مرحله وارد تولید انبوه می شود.



محمد فرزی به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت قطار ملی بعنوان یکی از طرح های کلان ملی اظهار داشت: تا آخر دیماه تست های تایید کننده کارخانه ای (FAT) این قطار در محل کارگاه انجام شد.
مدیر پروژه سیستم رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با اشاره به اینکه تست های (SAT) یا تست های در محل بهره برداری این قطار ملی از آغاز بهمن ماه شروع شده است، اظهار داشت: این تست که در محل یعنی در خط مترو انجام می شود چند روزی است که شروع شده و در حال انجام می باشد.
به گفته فرزی این تست های نهایی با نظارت بازرسان خارجی انجام می شود به صورتی که پس از انجام تست نتایج به این شرکت ارسال و تاییدیه و مجوز سیر از آنها دریافت خواهد شد.
وی ضمن اشاره به پارامترهای تست در محل یا تست گرم اظهار داشت: وزن قطار با تقسیم بار، حفاظت پوشش، تست تجهیزات قطار با سرعت های از پیش تعیین شده از سرعت کم برای سرعت گیری و شتاب های لازم، ترمز همچون مواردی هستند که در تست گرم مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر پروژه سیستم رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با اشاره به اینکه این تست در ساعاتی که مترو فعالیتی ندارد (۱۰ شب تا پنج بامداد روز بعد) انجام می گیرد، افزود: همینطور به جای مسافر کیسه شن گذاشته می شود تا شرایط کاملاً شبیه سازی شود.
وی تصریح کرد: این تست نهایی یا تست گرم به علت این که بهره بردار و خریدار از عملکرد محصول مطمئن شود انجام می گیرد.
به گفته فرزی، معمولا تست گرم دو تا سه ماه در ساعتهای خارج از مسافربری انجام می شود تا کاملاً از عملکرد ایمن قطار مطمئن شویم اما اگر هر موردی پیش بیاید امکان دارد این مدت زمان کم یا زیاد شود. اگر در تست ایرادی وجود داشته باشد، قطار برمی گردد و رفع ایراد می شود.
فرزی اضافه کرد: در خط تست تا سرعت چهل کیلومتر بر ساعت طی می شود تا پس از سرعت های بالاتر تست شود.
چون مرجع تایید کننده در کشور نداشتیم و این قطار نخستین محصول ایرانی در این حوزه است از شرکتی که رزومه کاری در تولید قطار دارد استفاده می نماییم تا بتوانیم تاییدیه بگیریم.
فرزی اظهار داشت: این تست های یک رام قطار است که پس از آن وارد تولید انبوه می شود.
وی در مورد میزان تولید انبوه این قطار اظهار داشت: قراردادی برای تولید ۱۶ رام ابلاغ گردیده و در مرحله انعقاد است.
به گزارش بیست و یکم به نقل از مهر، پروژه قطار ملی از تیرماه سال ۹۸ در جهت انعقاد تفاهمنامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی کلید خورد. این پروژه توسط شرکتهای دانش بنیان اجرایی شده که ۸۵ درصد آن داخلی سازی شده است.


منبع:

1400/11/19
23:12:36
0.0 / 5
459
تگهای قطار ایرانی در آستانه ورود به خط مترو: تولید , دانش بنیان , دانشگاه , سیستم
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
بیست و یکم