معاونت علمی اعلام كرد؛

تولید ۲۳۴ محصول در حوزه تجهیزات پزشکی توسط دانش بنیان ها

تولید ۲۳۴ محصول در حوزه تجهیزات پزشکی توسط دانش بنیان ها

به گزارش بیست و یکم معاونت علمی اعلام نمود تابحال ۲۳۴ محصول در حوزه وسایل و تجهیزات پزشکی حمایت شدند تا به تولید برسند.



به گزارش بیست و یکم به نقل از معاونت علمی و فناوری، لزوم پشتیبانی از تولید محصولات ایران ساخت در بعضی عرصه های فناورانه و صنایع استراتژیک بیشتر نمایان است. حوزه هایی که بیشترین میزان واردات را دارند و ارز زیادی از کشور خارج می کنند. یکی از این عرصه های فناورانه به حوزه تجهیزات پزشکی و وسایل کاربردی در نظام بهداشت و درمان مربوط می شود. عرصه ای که با تولید ۲۳۴ محصول دانش بنیان در راه توسعه یافتگی قرار گرفته است.
بر اساس آخرین آمار عرضه شده مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا امروز ۲۳۴ محصول ایران ساخت در حوزه وسایل و تجهیزات پزشکی تولید و ثبت شده و در مراکز درمانی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است.
محصولاتی چون «پمپ سرنگی دوگانه فوق دقیق»، «پانسمان های نوین زخم»، «بندآورنده های خونریزی و محلول های ضدعفونی کننده بر پایه نانو نقره»، «سیمیلاتور و تجهیزات مرتبط»، «طراحی، ساخت و توزیع دستگاههای پزشکی نوآورانه در زمینه چشم پزشکی»، «ﯾﺨﭽﺎل ﻓﺮﯾﺰر ﻧﮕﻬﺪاری دارو و ﻣﻮاد آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ»، «خدمات مهندسی پزشکی و مهندسی برق الکترونیک و مهندسی مکانیک و تولید تجهیزات پزشکی»، «طراحی، ساخت، تولید، توسعه، بهبود و عرضه خدمات ادوات، تجهیزات و سامانه های اندازه گیری متغیرهای محیطی و ابزار دقیق» و غیره که به بازار داخلی متصل شده و به درمان بیماران کمک کرده اند.
این تجهیزات و ملزومات پزشکی بهترین گزینه برای دور زدن تحریم های پزشکی هستند. با تقویت و پشتیبانی از بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان میتوان به ناکارآمدی و بی نتیجه کردن تحریم ها دست یابیم.

1400/10/15
09:38:40
0.0 / 5
651
تگهای تولید ۲۳۴ محصول در حوزه تجهیزات پزشکی توسط دانش بنیان ها: آزمایش , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
بیست و یکم