گوگل در تركیه ممنوع شد!

گوگل در تركیه ممنوع شد!

به گزارش بیست و یكم گوشیهای اندرویدی جدید در كشور تركیه از این به بعد باید بدون برنامه های گوگل عرضه شوند.


به گزارش بیست و یكم به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، كشور تركیه استفاده از برنامه های گوگل را در گوشیهای جدید مجهز به سیستم عامل اندروید كه معمولا به صورت پیش فرض روی این گوشیها نصب است، ممنوع كرده است.
مشكلات گوگل در تركیه از جایی آغاز شد كه موتور جستجوی روسی معروف به "Yandex" ضد گوگل شكایت نمود كه چرا نمی گردد از یك موتور جستجوی دیگر جز گوگل در گوشیهای اندرویدی بهره برد.
ازاین رو اگر این غول فناوری نتواند مشكل خویش را با مقامات این كشور حل كند، گوشیهای جدید اندرویدی عرضه شده در تركیه با برنامه های گوگل عرضه نخواهند شد.
به نقل از رویترز، این شركت به شركای تجاری خود در تركیه گفته است كه قادر به همكاری با آنها در گوشیهای جدید اندرویدی و عرضه در بازار تركیه نخواهد بود. مشكلات گوگل در حالی شروع شد كه رقیب روسی آن شكایتی ضد آن انجام داد و سبب شد شورای رقابت تركیه جهت بررسی از این پرونده اقدام نماید.
شورای رقابت تركیه در سال ۲۰۱۸ به گوگل دستور داد تا توافق های توزیع نرم افزار خویش را تغییر دهد تا مصرف كنندگان بتوانند موتور جستجوی متفاوتی را برای دستگاه های اندرویدی خود انتخاب كنند و شش ماه فرصت داد تا گوگل این تغییرات را اعمال نماید.
این هیئت همینطور گوگل را به پرداخت ۹۳ میلیون لیر(۱۷.۴ میلیون دلار) جریمه محكوم نمود. حالا هم حكمی را صادر كرده است كه تغییراتی كه گوگل تابحال انجام داده هنوز ناكافی است، چونكه هنوز توانایی تغییر موتورهای جستجو در دسترس نیست.
گوگل می گوید برای این حل مساله با مقامات تركیه در حال همكاری است، ازاین رو طرفداران گوشیهای اندرویدی در تركیه می توانند نسبت به ادامه دسترسی به "پلی استور" و سایر برنامه های گوگل در گوشیهای آینده خود امیدوار باشند.
به قول مقامات تركیه مدلهای فعلی تحت تاثیر این قانون قرار نمی گیرند.
گوگل در اطلاعیه ای اظهار داشت: مشتریان قادر به خرید مدلهای موجود خواهند بود و قادر خواهند بود به صورت عادی از دستگاه ها و برنامه های گوگل استفاده كنند. همینطور سایر خدمات گوگل تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.



1398/09/27
15:02:27
5.0 / 5
4244
تگهای گوگل در تركیه ممنوع شد!: خدمات , دستگاه , شركت , فناوری
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بیست و یکم