تفاوت گوگل ادوردز و سئو

تفاوت گوگل ادوردز و سئو

تفاوت گوگل ادز و سئو جز پرداخت مالی برای گوگل تفاوت چندانی ندارد. تمام کارهایی که برای سئو انجام می دهید در گوگل ادز باید رعایت شود.


گوگل ادوردز یک پلتفرم تبلیغات آنلاین با پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) است، که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تبلیغات خود را در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش دهند. بر اساس کلمات کلیدی که می خواهند هدف قرار دهند، کسب و کارها برای رتبه بندی تبلیغات خود در بالای صفحه نتایج جستجو هزینه پرداخت می کنند. از آنجایی که این پلتفرم بر روی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) اجرا می شود، تنها زمانی باید پرداخت کنید که بازدیدکننده روی تبلیغ شما کلیک کند.

گوگل ادوردز مانند یک حراجی کار می کند که در آن افراد برای کلیک پیشنهاد می دهند. با این حال، لزومی ندارد که بالاترین پیشنهاد برنده شود. جدا از پول، گوگل امتیاز کیفیت را نیز در نظر می گیرد تا اطمینان حاصل کند افرادی که روی تبلیغات کلیک می کنند بهترین تجربه ممکن را دارند.

 

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مشتریان در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند. از طریق این شبکه پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ‌کنندگان به گوگل پول می‌دهند تا کاربران را بر اساس جستجوی کلمه کلیدی، کشور و نوع دستگاه هدف قرار دهد و تبلیغات خود را به کاربرانی که به محصولات یا خدمات آن‌ها علاقه دارند، تحویل دهند.

 

Google Ad Networks چیست؟

گوگل ادوردز به کسب و کارها اجازه می دهد تا کاربران را در دو شبکه اصلی هدف قرار دهند - شبکه جستجو و نمایش.

در شبکه های تبلیغاتی گوگل (Google Ad Networks)، تبلیغ‌کنندگان برای کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاد قیمت می‌دهند. این به آنها امکان نمایش تبلیغات خود را برای کاربرانی می دهد که آن کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از یک جستجوی جستجو در گوگل وارد می کنند. نتایج جستجوی پولی معمولاً در بالا و پایین صفحه نمایش داده می شوند و یک نماد تبلیغاتی کوچک در کنار آنها وجود دارد.

از سوی دیگر، شبکه نمایش به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که تبلیغات بنری خود را در وب سایت هایی که بخشی از شبکه گوگل هستند نمایش دهند.

 

آیا تبلیغات گوگل واقعا کار می کند؟

گوگل ادورزد (یا Google Ads یا تبایغات گوگل) می تواند برای همه نوع کسب و کار اینترنتی - بزرگ و کوچک - کار کند. این یک شکل مقرون به صرفه از تبلیغات (البته در سطح بین المللی و با هزینه کرد و درآمد دلاری) است که در صورت مدیریت صحیح می تواند مشتریان واجد شرایط را در بازار هدف قرار دهد. نکته کلیدی برای اینکه Google Ads برای شما کار کند، درک نکات و نکات جستجوی پولی، استراتژی‌های پیشنهاد قیمت، تحقیق کلمات کلیدی، ساختار حساب و غیره است.

  • آنچه را که می‌توانید در هر کمپین خرج کنید، ترسیم کنید، بودجه روزانه خود را بر اساس آن تنظیم کنید و هزینه‌ها را پیگیری کنید.
  • جستجوی کلمه کلیدی خود را انجام دهید و روی عبارت و کلمات کلیدی دقیق با قیمت های بالاتر پیشنهاد دهید تا کلیک های مرتبط بیشتری دریافت کنید.
  • هنگام ایجاد تبلیغات مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی مرتبط و فریبنده هستند تا بیننده کلیک کند.
  • صفحات فرود خود را با اجرای تست های A/B بهینه کنید تا تغییرات یک صفحه را امتحان کنید.
  • سعی کنید بازاریابی مجدد را برای تقویت برند خود انجام دهید.

اگر هنوز نمی‌دانید که آیا گوگل ادوردز ارزش این پول را دارد، بهتر است از کارهای کوچک شروع کنید، بر اساس نتایج تنظیم کنید و اگر کمپین‌های شما فروش مقرون‌به‌صرفه و سودآوری ایجاد می‌کنند، آن را دو برابر کنید.

 

تفاوت گوگل ادوردز و سئو

تفاوت گوگل ادز و سئو جز پرداخت مالی برای گوگل تفاوت چندانی ندارد. تمام کارهایی که برای سئو انجام می دهید مانند: از متا تگ ها ، عنوان ها و لینک گذاری صحیح به صفحه ی هدف در گوگل ادز باید رعایت شود. البته اگر شما به علاوه سئو و بهینه سازی سایت مسلط باشید و بتوانید سایت خود را در موتور جستجوگر گوگل بهینه نمایید ، بهینه سازی از تبلیغات گوگلی کم هزینه تر خواهد بود.

 

معایب گوگل ادوردز

عیب اصلی گوگل ادز، همان موقتی بودن آن است. یعنی اگر بودجه شما تمام شود، گوگل بدون دادن هیچ امتیازی به شما، سایت شما را از نتیجه اول حذف می کند. عیب دوم گوگل ادز هزینه ی بالای آنست. گوگل معمولا به ازای هر کلیک از چند سنت تا حتی چند دلار (بسته به میزان رقابت در کلمه کلیدی مورد نظرتان) از شارژ شما کسر می کند، و با توجه به قیمت بالای دلار در ایران (در زمان نگارش این مقاله 28 هزار تومان) مثلا فقط به ازای یک کلیک و ورود یک کاربر باید بالای 20 هزار تومان بپردازید. اگر نرخ تبدیل به مشتری سایت شما (نسبت تعداد بازدیدکنندگان به مشتریان حقیقی) حدودا یک درصد تا در بهترین حالت 10 درصد باشد، برای برخی کالاها و خدمات اصلا به صرفه نیست که برای فروش یک کالا (یا خدمات) 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان بپردازد.

 

بنابراین توصیه ما اینست که تا مجبور نشده اید و یا محدودیت زمانی شدید ندارید از گوگل ادوردز استفاده نکنید، و سئوی سایت را جایگزین آن کنید. سئوی سایت با هزینه ای برابر با هزینه ای که برای یکماه گوگل ادز می پردازید، می تواند شما را برای مدت بیشتر از یکماه در صفحه ی اول گوگل نگه دارد. از اصول اصلی سئو عبارتند از بهینه سازی داخلی سایت (فنی، سرعت لود، تگها و...) ، محتوای خوب و مرتبط و جذاب، و خرید بک لینک و خرید رپورتاژ از سایتهای ایرانی ، فعال و معتبر. و همچنین درکنار بکلینک (پیوند ورودی) باید روی شبکه های اجتماعی و فعال کردن پیج در آنها برای سایتتان اعتبار بیشتری بگیرید.

 

1400/08/21
21:25:33
0.0 / 5
153
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بیست و یکم