برگزاری دوره تیم سازی و پیش شتابدهی استارتاپ های حوزه سرطان
به گزارش بیست و یکم، کارخانه نوآوری آمپر و کنگره کنسرژنومیکس با محوریت تیم سازی، جشنواره ایده تا استارتاپ را استارت زدند.
به گزارش بیست و یکم به نقل از مهر، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در امتداد عمل به مسئولیت اجتماعی هلدینگ رایزکو در همراهی با کمیته تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس دوره تیم سازی و پیش شتابدهی استارت آپ های حوزه سرطان را برگزار کرد.
این رویداد علمی وفناورانه که بمنظور معرفی و پشتیبانی از تیم های منتخب جشنواره "ایده تا استارت آپ" طراحی شده، فرصتی است استثنایی برای دانشجویان٫پژوهشگران، کارآفرینان و علاقمندان به حوزه های کنسرژنومیکس و تکنولوژی های جدید در مبارزه با سرطان محسوب می شود.
پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس، در افتتاحیه این رویداد با اشاره به چالش های موجود در برخورد با بیمارهای حوزه سرطان برای بیماران، خانواده ها و کشور اشاره و به تشریح اهداف طراحی و برگزاری این رویداد اشاره و به معرفی برنامه های کمیته تجاری سازی پرداخت.
وی تاکید کرد: کارخانه نوآوری آمپر محیطی خلاق و حمایتی برای پرورش استعدادها و به ثمر رساندن ایده های استارت آپی دانشجویان و فعالین این حوزه است.
کرمی با تشریح برنامه های کمیته تجاری سازی کنگره اضافه کرد: پس فراخوان جشنواره با موضوعات پیشگیری و پیش آگاهی، غربالگری و تشخیص، هوش مصنوعی، دیتا ماینینگ و سرطان، درمان شخصی سازی شده، مراقبت های سرطانی، نانو فناوری و سرطان، خدمات تامین مالی و بیمه ای حوزه سرطان و شامل یک دوره ی منتورشیپ و آموزشی است تا تیم های منتخب طی فرایندی آمادگی لازم جهت ارائه طرح کسب وکاری خود به سرمایه گذاران در طول دوره کنگره کنسرژنومیکس را کسب کنند.
از میان ۸۰ طرح و ایده کسب وکاری که برای این جشنواره ارائه شد و در بررسی و غربالگری انجام شده ۱۴ تیم به مرحله پیش شتابدهی راه یافتند.
همچنین در روز نخست این رویداد آرش برجی خانی به عنوان مدرس هفته اول و در ادامه این رویداد که شامل پنج هفته آموزش و منتورینگ تیم ها خواهد شد، مسعود عباسی، سید سینا دریتیم، سید ابراهیم دراجی و محمد سلطانی مهر به عنوان مدرسین این رویداد، با تمرکز بر موضوعات کلیدی حول یک استارت آپ و کسب وکار، تجربیات خودرا با شرکت کنندگان به اشتراک میگذارند.
شایسته یادآوری است دوره ها در ایام پیش رو و با موضوعات، تولید نمونه محصول و رگولاتوری، بررسی بازار و چالش ها، بازاریابی و فروش، تدوین برنامه مالی، کارگاه آموزشی تدوین پیج دک و ارائه به سرمایه گذار، مسائل حقوقی سرمایه گذاری ادامه خواهد داشت. کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس به عنوان یک پلت فرم نوآورانه، فرصتی را برای ارائه ایده های برتر و تسریع تجاری سازی آنها فراهم نمود.
امید است که این رویداد بتواند سهم مهمی در ترویج و توسعه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های پیشگیری مبارزه و درمان سرطان در کشور داشته باشد.
منبع: 21th.ir
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب