۱۰ پروژه حوزه فناوری ژئوماتیک اجرایی شد

۱۰ پروژه حوزه فناوری ژئوماتیک اجرایی شد

به گزارش بیست و یکم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام نمود ۱۰ پروژه فناورانه حوزه ژئوماتیک توسط دانش بنیانها اجرایی شده است.



به گزارش بیست و یکم به نقل از معاونت علمی و فناوری، «ژئوماتیک» فناوری کاربردی در علوم مختلف چند سالی است که با مشارکت شرکت های دانش بنیان و خلاق در کشور توسعه یافته است.
این فناوری که ارتباط تنگاتنگی با علومی چون نقشه برداری، هوافضا، هواشناسی، کشاورزی، حمل و نقل، محیط زیست و غیره دارد زمینه توسعه این علوم را فراهم می آورد بنا بر این گسترش و توسعه محصولات در این عرصه یک لزوم است.
در همین راستا هم ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف گسترش فناورانه این حوزه با کمک شرکت های دانش بنیان، به دنبال پشتیبانی از تولید محصولات و خدماتی است که در عرصه های مختلف علمی کاربردی هستند.
این تلاش ها در قالب پشتیبانی از تولید محصولات مختلف انجام می شود. همین اقدامات هم طی ۶ ماه اخیر منجر به اجرای پروژه هایی چون «طراحی سامانه مدیریت بحران مبتنی بر تکنولوژی های GIS و سنجش از دور»، «آنالیز هوشمند و رصد جاده ای برمبنای تصاویر هوایی دوربین رقومی زنیت و تهیه مدل سه بعدی محدوده نقاط حادثه خیز»، «طراحی و ساخت آنتن گیرنده GNSS »، «تدوین نقشه راه بمنظور شکل گیری زنجیره ارزش ژئوماتیک در کشور» و «سامانه پایش کشت مواد مخدر مبتنی بر تکنولوژی های ژئوماتیک» شده است.
همچنین از دیگر پروژه های این حوزه میتوان به «سامانه همراه برداشت خودکار اطلاعات مکانی پایگاه داده امداد و نجات»، «توسعه سامانه کشاورزی هوشمند و دقیق»، «استانداردسازی محصولات دانش بنیان حوزه ژئوماتیک»، «توسعه زیرساخت نرم افزاری تعیین موقعیت مطلق ماهواره ای GNSS در کشور» و «توسعه سامانه مکان محور جانما» و «سامانه هوشمند مکان محور نگهبانی و گشت هوایی و زمینی (سهنگ)» تفسیر اشاره نمود.

1400/12/22
22:45:21
0.0 / 5
589
تگهای ۱۰ پروژه حوزه فناوری ژئوماتیک اجرایی شد: استاندارد , تكنولوژی , تولید , خدمات
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بیست و یکم