استفاده از حیوانات دریایی جهت بررسی وضعیت اقیانوس ها

استفاده از حیوانات دریایی جهت بررسی وضعیت اقیانوس ها

بیست و یكم: گروهی بین المللی از پژوهشگران تحت سرپرستی دانشگاه اكستر انگلیس با نصب برچسب های الكترونیكی بر روی بدن حیوانات آبزی از آنها جهت بررسی شرایط اقیانوس ها بهره برده اند.



به گزارش بیست و یكم به نقل از نیواطلس، دانشمندان امیدوارند كه با استفاده از برچسب های الكترونیك مذكور بتوانند ضمن زیرنظر گرفتن رفتار طبیعی كوسه ها، پنگوئن ها، لاك پشت ها، فك ها و غیره دانش خود در مورد وضعیت دریاها و اقیانوس ها را نیز بالا برند.
در شرایطی كه سه چهارم سطح كره زمین با آب پوشیده شده، دانش بشر در مورد اقیانوس ها هنوز در حد كافی نیست و تداوم گرمایش زمین نگرانی ها در مورد تبعات این دانش ناكافی را افزایش داده است. گرمایش زمین می تواند سبب نابودی خیلی از آبزیان و تغییرات مهمی در زیست بوم دریاها شود كه مطالعه در مورد آنها از الان ضروری می باشد.
در حال حاضر مطالعه در مورد شرایط دریاها و اقیانوس ها با استفاده از ماهواره ها، هواپیماها و كشتی های تحقیقاتی انجام می شود. در سال های اخیر پهپادهای زیرآبی و سنسورهای پیشرفته نیز بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته اند ولی هنوز كمبودهای زیادی دراین زمینه وجود دارد. با نصب برچسب های الكترونیك بر روی بدن آبزیان می توان داده های زیادی را از عمق اقیانوس ها جمع آوری كرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
برچسب های مذكور مجهز به سنسورهای متنوعی هستند كه برای جمع آوری اطلاعات از محیط اطراف و خود آبزیان قابل استفاده هستند. از این طریق هرگونه رفتار غیر عادی حیوانات قابل شناسایی است. همین طور باید توجه داشت آبزیان قادر به شنا در زیر یخ ها، حركت در عمق آب ها و مناطق مختلفی هستند كه هنوز به آسانی برای بشر قابل دسترس نیستند.


منبع:

1398/09/11
22:47:27
5.0 / 5
4162
تگهای استفاده از حیوانات دریایی جهت بررسی وضعیت اقیانوس ها: الكترونیكی , تحقیقات , دانشگاه , محقق
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
بیست و یکم