پژوهشگران استرالیایی:

با ورزش كردن خطر آپنه خواب را كاهش دهید

با ورزش كردن خطر آپنه خواب را كاهش دهید

به گزارش بیست و یكم پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود دریافتند كه فعالیت فیزیكی و ورزش می تواند میزان خطر بروز آپنه خواب را كم كند.


به گزارش بیست و یکم به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، پژوهشگران "دانشگاه آدلاید"(University of Adelaide) استرالیا در بررسی جدید خود دریافتند که افزایش فعالیت فیزیکی می تواند "وقفه تنفسی در خواب" یا "آپنه خواب"(Sleep apnea) را کم کند. این پژوهش، بزرگترین پژوهشی است که رابطه میان آپنه خواب و سطح فعالیت فیزیکی را مورد بررسی قرار می دهد.
پژوهشگران در این پروژه، داده های مربوط به سبک زندگی، سوابق پزشکی و خواب را در بیشتر از ۱۵۵ هزار شرکت کننده مورد بررسی قرار دادند که ۶۰ درصد آنها زن و ۴۰ درصد مرد بودند و میانگین سنی آنها هم ۴۶ سال بود. آنها با ارزیابی فعالیت شرکت کنندگان دریافتند که افزایش فعالیت فیزیکی همچون راه رفتن می تواند خطر مبتلا شدن به آپنه خواب را تا ۱۰ درصد کم کند. پژوهشگران توانستند ارتباط میان فعالیت فیزیکی و آپنه خواب را به دقت بررسی نمایند.
"لایل پالمر" (Lyle Palmer)، استاد دانشگاه آدلاید و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: نتایج ما، اهمیت فعالیت فیزیکی را بعنوان یک عامل پیشگیری آپنه خواب نشان می دهند. یکی از یافته های جالب ما این بود که نه تنها فعالیت شدید بدنی، بلکه حتی پیاده روی هم می تواند خطر مبتلا شدن به آپنه خواب را کم کند.
پژوهشگران باور دارند که افزودن ۲۰ دقیقه زمان به راه رفتن و هشت دقیقه به فعالیت فیزیکی روزانه می تواند خطر مبتلا شدن به آپنه خواب را کم کند. یافته های این پژوهش، کاملا مستقل از عواملی مانند جنسیت، سن، قومیت و اضافه وزن بررسی می شوند.
پالمر افزود: میزان آپنه خواب در کودکان و بزرگسالان رو به افزایش است؛ در نتیجه درک نقش عوامل محافظتی در مورد آپنه خواب، مهم می باشد. ورزش کردن، یکی از این عوامل محافظتی است که اثرات مثبت زیادی بر سلامت عمومی دارد.
این پژوهش، در "Journal of Clinical Sleep Medicine" به چاپ رسید.




منبع:

1399/04/06
13:31:28
5.0 / 5
130
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لینک دوستان بیست و یكم