وزیر بهداشت:

مهم ترین مساله در وضعیت امروز امیدوار کردن نسل جوان است

مهم ترین مساله در وضعیت امروز امیدوار کردن نسل جوان است

به گزارش بیست و یکم، خراسان رضوی وزیر بهداشت اظهار داشت: مهم ترین مساله در وضعیت امروز امیدوار کردن نسل جوان است و رهبری هم بر این مورد تاکید دارند.


بهرام عین الهی امروز۱۷ شهریورماه، در مراسم تقدیر از اساتید برتر نخستین دوره آموزشی «همراه با حکیمان» که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، در جمع اساتید علوم پزشکی اظهار نمود: جلسات اختتامیه ناراحت کننده است که امیدواریم این اختتامیه آخر نداشته و بعنوان افتتاحیه باشد.
وی افزود: خداوند را شاکر هستیم که ما را در بالاترین مقام یعنی در مقام استادی قرار داده است، اما شکر کردن خدا همراه با عمل بزرگ ترین شکرگزاری است. وظیفه ما در مقام استادی تربیت نیروهای متخصص متعهد و متدین است، تا آینده انقلاب اسلامی تضمین شود.
عین الهی خاطرنشان کرد: عقبه ما خون هزاران شهید و افراد بزرگ است و ما در مقابل آن مسئول هستیم، تا قطار انقلاب را جلو ببریم و بر آرمان های شهدا پایبند باشیم و امانت های الهی را به بهترین شیوه به کار ببریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه علاوه بر کسب تخصص باید برای معرفت افزایی هم تلاش نماییم، اظهار داشت: مهم ترین مساله در وضعیت امروز امیدوار کردن نسل جوان است و مقام معظم رهبری هم بر امیدوار کردن تاکید دارند.
وی اضافه کرد: در سال ۸۴ مقام معظم رهبری افق مرجعیت علمی را تبیین کردند و در این حرکت به سمت افق مورد نظر، مهم ترین مؤلفه، اساتید هستند. بنابراین در این خصوص نقش اصلی برای رسیدن به مرجعیت علمی را اساتید برعهده دارند و از سویی مهم ترین وظیفه استاد شاگرد پروری است.
عین الهی اظهار داشت: استاد را به دانشجوی او می شناسند، وقتی ما استاد می شویم، باید وظایفی که داریم را به خوبی انجام دهیم و نخستین وظیفه ما آموزش است از طرفی امروز آموزش تحول عظیمی پیدا کرده است، بنابراین باید بر مبانی، مواد، روش ها و تکنولوژی های آموزش مسلط باشیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بحث دانش پژوهی نقش دوم اساتید است و امروز نیاز داریم در بحث های دانش بنیان با عنایت به نیاز کشور حرکت نماییم. همینطور پژوهش باید برپایه نیاز کشور باشد و نه صرفا به مقاله ختم شود. همینطور باید به این نکته اشاره نمود که مسلط بودن اساتید به علم روز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
وی با اشاره به اینکه مطالعه و به روز بودن از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیان نمود: اساتید باید احساس کنند دانشجو فرزند آنهاست، تا بتوانند آن اثرگذاری تربیتی و علاوه بر تدریس، علم نقش هدایت گری را برای دانشجو داشته باشند.
عین اللهی افزود: یکی از اشکالات امروز ما قطع ارتباط بین استاد و دانشجو است، بنابراین در مورد رابطه استاد و شاگرد، حوزه های علمیه را می توانیم برای خود الگو قرار دهیم و رابطه استاد و دانشجو را به یک رابطه والد و فرزندی تبدیل نماییم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار نمود: ایجاد روحیه شاد در کلاس درس هم از دیگر موارد مهم می باشد که در واقع یک هنر برای استاد به حساب می آید.
وی افزود: خوداتکایی و ایمان به خود هم از شاخصه های مهم برای یک استاد است، بنابراین تا آن «ما می توانیم» را نتوانیم به دانشجو انتقال دهیم، آن برجسته کردن ارزش های معنوی ممکن نخواهد بود و کلیدی ترین جمله ما بحث اعتماد به نفس است، بنابراین تا اعتماد به نفس نباشد، ایجاد تبلور در علم و دانش ممکن نیست.
عین اللهی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی اضافه کرد: ما برای خانواده ها اهمیت خاصی قائل هستیم، بنابراین در این دوره که با حضور ۱۰۰۰ نفر برگزار شد، خانواده ها هم حضور بهم رساندند.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که فرصتی برای عرضه گزارش یک ساله وزارت بهداشت نیست، اما یک نکته مهم در این خصوص باید گفت و آن این که بدون شک ما قوی ترین حوزه سلامت در منطقه هستیم. جمهوری اسلامی ایران در سایه انقلاب و تلاش عزیزان و به برکت خون شهدا توانسته به جایگاه عالی برسد و هم اکنون در دیپلماسی سلامت جایگاه بالایی داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امیدوار هستیم با تلاش اساتید دانشگاه های علوم پزشکی، بتوانیم خدمات بهتری به همه مردم عرضه دهیم. در مقوله کرونا جزو کشورهای برتر در کنترل این بیماری هستیم که این مورد در سایه تلاش دانشمندان ایرانی انجام شده و امید است این راه ادامه یابد و با تلاش شما اساتید اقدامات بهتری در حوزه سلامت انجام دهیم.



1401/06/17
23:34:31
0.0 / 5
471
تگهای مهم ترین مساله در وضعیت امروز امیدوار کردن نسل جوان است: آموزش , پژوهش , تكنولوژی , خدمات
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
بیست و یکم